طرز تهیه کیک ساده وانیلی برای ۱۰ نفر

مواد لازم جهت تهیه کیک ساده وانیلی

کره یا روغن جامد ۲۳۰ گرم
شکر ۲ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۳ لیوان
شیر ۱ لیوان
وانیل ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۴ قاشق چایخوری
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر

طرز تهیه کیک ساده برای ۱۰ نفر

دستور پخت کیک ساده وانیلی

طرز تهیه : فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
آرد ، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط و ۲ بار الک کنید و کنار بگذارید ، برای شروع کره و شکر را داخل کاسه ای بریزید و حدود ۱۰ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.
تخم مرغ ها را به نوبت به مایه کیک اضافه کنید و با دور تند همزن بزنید تا مواد خوب مخلوط و یکدست شوند.
آرد را قاشق قاشق به مایه کیک اضافه کنید و در یک جهت و به آرامی مخلوط کنید ، همزمان شیر را نیز اضافه کنید ( کمی آرد و کمی شیر و به همین صورت کم کم مواد را اضافه و مخلوط کنید ) ، در انتها وانیل را نیز اضافه نمایید.
قالب کیک را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک را داخل قالب بریزید ، سطح کیک را با قاشق صاف کنید و داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه قرار دهید ( دمای فرها متفاوت میباشد و پس از ۲۰ دقیقه باید کیک را چک کنید ).
کیک را پس از پخت از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود سپس از قالب خارج کنید و با شکلات آب شده ، خامه یا به صورت ساده سرو کنید ( از این کیک میتوانید در تهیه کیک تولد و استفاده کنید ).

 

کلمات کلیدی:

طرز تهیه کیک تولد ساده برای ۱۰ نفر / طرز تهیه کیک برای ۱۰ نفر / طرز تهیه کیک ساده برای ۱۰ نفر با پف زیاد / طرز تهیه کیک ساده برای ۴ نفر / طرز تهیه کیک ساده برای ۱۰ نفر / طرزتهیه کیک ساده برای ده نفر

دیدگاهتان را بنویسید