طرز تهیه حلیم بادمجان با برنج برای 6 نفر

مواد لازم جهت تهیه حلیم بادمجان با برنج

گوشت سر دست 300 گرم
لپه 50 گرم
برنج 100 گرم
بادمجان 300 گرم
پياز 3 عدد
كشك 300 گرم
گردو 5 عدد
نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری
نمك و فلفل به مقدار لازم

دستور پخت حلیم بادمجان با برنج

طرز تهیه : 1 پیاز را پوست بکنید و بهمراه کمی زردچوبه در روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس تکه های گوشت خام را درون پیاز بریزید و حرارت دهید تا رنگ گوشت ها تغییر کند. چند لیوان اب اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم گوشت ها بپزند.
برنج و لپه را از شب قبل خیس دهید. لپه را با چند لیوان اب بگذارید بپزد تا نرم شود. سپس برنج را به لپه اضافه کنید و اجازه دهید باهم بپزند و لعاب بیندازند.
بادمجان ها پوست بگیرید و بپزید یا درون روغن سرخ کنید. سپس با چنگال له کرده و کنار بگذارید ( در صورتی که میخواهید بادمجان ها را سرخ کنید باید پس از پوست گرفتن نمک بزنید و 15 دقیقه صبر کنید تا اب اضافی بادمجان خارج شود و روغن کمتری برای سرخ کردن مصرف شود ).
کشک را در مقداری اب حل کنید. سپس درون قابلمه برنج و لپه پخته شده بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس گوشت پخته ( گوشت را ریش ریش کنید ) ، بادمجان های له شده و گردوهای خرد شده را اضافه نمائید و روی حرارت متوسط مدام بهم بزنید تا مواد ترکیب شوند و حلیم بادمجان جا بیفتد.
نعنا را درون مقداری روغن 2 دقیقه تفت دهید. 2 پیاز دیگر را نیز خلالی ریز کرده و در روغن سرخ کنید ؛ حلیم بادمجان جا افتاده را درون ظرف بکشید و روی ان کشک بریزید. سپس با نعنا داغ ، پیاز داغ و گردو تزئین و سرو نمائید. همچنین می‌توانید حلیم را به عنوان فینگرفود داخل نان تارت آماده سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید