طرز تهیه شکلات سفید با کیک پنیر (Cheesecake) بلوبری برای 8 نفر

مواد لازم جهت تهیه شکلات سفید با کیک پنیر (Cheesecake) بلوبری

شکلات سفید 200 گرم
بیسکویت دایجستیو ( کراکر گراهام) 150 گرم
کره ی بدون نمک 80 گرم
شکر دانه ریز 1 قاشق سوپخوری
پنیر خامه ای در دمای اتاق 300 گرم
پنیر ماسکارپونه در دمای اتاق 250 گرم
بلوبری 300 گرم

دستور پخت شکلات سفید با کیک پنیر (Cheesecake) بلوبری

طرز تهیه : این چیزکیک بسیار نرم ، خامه ای و بدون نیاز به پخت برای علاقمندان به چیزکیک تهیه شده است . پایه شکلات سفید با هر نوع میوه ی تابستانی یا حتی تراشه های شکلات های نیمه شیرین (تلخ) بسیار زیبا می شود.

در قابلمه ای آب ریخته و آن را داغ کنید. شکلات را به چند قطعه بشکنید و در یک کاسه ی پیرکس قرار دهید. کاسه را روی قابلمه ی آب داغ بگذارید ( بسیار مهم است که کف کاسه به آب برخورد نکند). اجازه دهید تا شکلات به مدت 5 دقیقه ذوب شود، چندین بار آن را هم بزنید. برای جلوگیری از سوختن شکلات، بهتر است وقتی فقط چند قطعه ی دیگر باقی مانده است کاسه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید با حرارت اطراف ذوب شود.

هنگامی که شکلات آب شد، پایه را تهیه کنید. یک قالب پختِ کم عمق با ابعاد 20 در 30 را چرب کنید و کف آن را یک تکه کاغذ پوستی قرار دهید. بیسکویت های دایجستیو را در یک کیسه ی مواد غذایی بزرگ قرار داده و سپس توسط یک وردنه آن را بکوبید تا کاملا خرد شود.

کره را در ظرفی ذوب کنید و آن را به مخلوط بیفزایید و خوب هم بزنید تا کاملا آن را بپوشاند. سپس با قاشق این مواد را در کف قالب ریخته و فشار دهید تا سطح آن یکنواخت شود. میتوانید این کار را با پشت قاشق انجام دهید.

وقتی شکلات ذوب شد، پنیر خامه ای و ماسکارپونه را به کاسه افزوده و هم بزنید تا یکدست و کرمی شوند. با قاشق آن را روی مخلوط بیسکویت ریخته و بگذارید تا حداقل 4 ساعت در یخچال سرد شود یا تا زمانی که سفت شود. این چیزکیک را می توانید دو روز زودتر آماده کنید یا می توانید حتی آن را تا یک هفته به شکل منجمد نگهداری کرده و سپس برای مصرف در یخچال بگذارید تا یخ گشایی شود.

برای تزئین روی آن، بلوبری ها و شکر را در یک قابلمه ی متوسط بریزید. آن را روی شعله ی ملایم حدود 5 دقیقه بپزید تا زمانی که بلوبری ها نرم شده و با شیره ی خودشان احاطه شوند. آن را کنار گذاشته تا خنک شود.

چیزکیک را به شکل مربع یا مستطیل برش بزنید. قبل از سرو با قاشق سس بلوبری را در اطراف و روی هر برش بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید