طرز تهیه شیرینی تارتلت لیمویی برای 4 نفر

مواد لازم جهت تهیه شیرینی تارتلت لیمویی

دستور پخت شیرینی تارتلت لیمویی

شیرینی تارتلت لیمویی
تخم مرغ 2 عدد . شکر 1/3 لیوان . کره 5 قاشق غذاخوری . آرد 1 و 1/3 لیوان
جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری . خامه ترش یا ماست 1 قاشق غذاخوری
کرم لیمویی
تخم مرغ 3 عدد . شکر 1/3 لیوان . پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری
کره 6 قاشق غذاخوری . آبلیمو تازه 1/2 لیوان . نمک 1/8 قاشق چایخوری
طرز تهیه کرم لیمویی : تخم مرغ ها ، شکر ، پوست لیموی رنده شده و نمک را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا یکدست شود سپس تکه های کره و آبلیموی تازه را اضافه و مخلوط کنید.
مواد را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، مدام هم بزنید تا کره اب شده و کرم غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و از یک صافی عبور دهید ، کرم را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود ( این کرم را میتوانید تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید ).
طرز تهیه شیرینی تارتلت : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ 2 عدد تخم مرغ و شکر را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود ( اگر تخم مرغ درشت باشد 1 عدد کافی است ).
کره را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا حالتی خامه ای پیدا کند ، جوش شیرین و خامه ترش یا ماست را مخلوط و به مایه شیرینی اضافه نمایید ، پس از اینکه تمام مواد مخلوط شدند آرد را اضافه و مخلوط کنید ، مواد را با ملایمت ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست بیاید.
داخل قالب کاپ کیک را چرب کنید ، تکه هایی به اندازه گردو از خمیر بردارید ، خمیر را داخل قالب پهن کنید و با فشار انگشت داخل خمیر را گود نمایید ( با این مقدار خمیر میتوانید 36 شیرینی تهیه کنید ، اگر قالب کافی در دسترس ندارید میتوانید شیرینی ها را در چند مرحله آماده کنید و تا نوبت بعدی خمیر را داخل کیسه فریزر و در یخچال نگهداری کنید ).
قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید به مدت 10 دقیقه قرار دهید و پس از اینکه لبه شیرینی ها طلایی شد از فر خارج کنید و روی توری برگردانید ، صبر کنید تا شیرینی ها خوب سرد شوند سپس داخل آنها را با کرم لیمویی پر کنید و روی آن را با تکه های میوه ، خامه فرم و گرفته تزیین و سرو کنید.
نکته ها : نیم ساعت پیش از شروع به کار ، کره و تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند ، دقت کنید که آب لیمو تازه باشد بدلیل اینکه ابلیموهای بازاری کمی تلخ مزه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید