طرز تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی برای 4 نفر

مواد لازم جهت تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی

دستور پخت شیرینی تَرَک شکلاتی

شیرینی تَرَک شکلاتی
آرد 1/2 لیوان . شکر 1/2 لیوان . تخم مرغ 1 عدد . کره 30 گرم . پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری . شکلات چیپسی 50 گرم . اسانس وانیل چند قطره . پودر قند مقداری
طرز تهیه : ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، داخل کاسه ای آرد ، شکر ، پودر کاکائو ، بکینگ پودر و مقدار کمی نمک را مخلوط کنید سپس این مواد را الک کنید.
کره سرد و سفت را از یخچال خارج کنید و به تکه های کوچک خرد نمایید ، تکه های کره را به مخلوط ارد اضافه کنید و با کمک انگشتان دست مخلوط نمایید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند ، در این مرحله تخم مرغ ، اسانس وانیل و شکلات چیپسی را اضافه و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.
تکه های کوچکی از خمیر بردارید و به شکل گرد کف دست تان حالت دهید سپس داخل پودر قند بزنید ، این توپ ها را 10 دقیقه در فریزر یا یخچال قرار دهید تا سرد شوند ( بدلیل وجود کره ممکن است خمیر شیرینی در زمان تهیه شل شود که با قرار دادن در یخچال یا فریزر بافت شیرینی سفت و منسجم میشود ).
توپ های خمیری را با فاصله در سینی فر که کاغذ روغنی قرار داده اید بچینید سپس سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 دقیقه قرار دهید ، پس از پخت شیرینی ها پهن می شوند و روی شیرینی ها ترک میخورد ، سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی های خوب سرد شوند.
نکته ها : پیشنهاد میشود به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنید ، میتوانید علاوه بر کاکائو 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری اضافه کنید و شیرینی شکلاتی با طعم موکا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید