طرز تهیه شیرینی دو رنگ ژله ای برای 4 نفر

مواد لازم جهت تهیه شیرینی دو رنگ ژله ای

دستور پخت شیرینی دو رنگ ژله ای

شیرینی توپی دو رنگ ژله ای
آرد 1 و نیم لیوان . شکر 1/2 لیوان . کره 120 گرم . بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
شیر 1/2 لیوان . نمک 1/4 قاشق چایخوری . وانیل 1/4 قاشق چایخوری . تخم‌مرغ 2 عدد
خامه 100 گرم . بادام شیرین 1/2 لیوان . پودر قند 3 قاشق غذاخوری . پودر ژله 2 بسته
طرز تهیه : ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس بهمراه شکر داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ شود ، وانیل و تخم مرغ ها را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مایه شیرینی یکدست شود.
آرد ، بکینگ و نمک را مخلوط و چند بار الک کنید سپس بهمراه شیر کم کم به مایه شیرینی اضافه و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید ، از خمیر تکه هایی به اندازه گردو بردارید و کف دست تان گرد کنید.
ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرها را روی سینی قرار دهید و داخل فری که از قبل روشن کرده اید به مدت 20 -30 دقیقه بپزید ( دمای فرها متفاوت است و باید شیرینی ها را پس از 15 دقیقه زیر نظر بگیرید ) ؛ شیرینی ها را پس از پخت از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا خنک شود سپس داخل هر شیرینی را همانند شکل خالی کنید.
خرده های شیرینی ، خامه و پودر قند را باهم مخلوط کنید سپس داخل شیرینی ها را با این مواد پر کنید و 1 بادام نیز روی ان قرار دهید و روی ان را با شیرینی دیگری بپوشانید ( برای هر شیرینی توپی 2 شیرینی که با کرم پر شده است و 1 بادام نیاز است ).
پودر ژله ها را بصورت جداگانه در آب جوش حل کنید ( برای هر بسته ژله 1 لیوان آب جوش لازم است ) ، شیرینی ها را پس از اتصال به هم داخل ژله بزنید ( هر سر شیرینی را در یک رنگ ژله بزنید ) سپس داخل شکر بغلطانید تا تمام سطح شیرینی شکری شود.
شیرینی ها را به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس سرو کنید ( میتوانید از رنگ های متنوع ژله برای این شیرینی استفاده کنید ، بجای شکر میتوانید شیرینی را در پودر نارگیل و نیز بزنید ).

دیدگاهتان را بنویسید