طرز تهیه عدس پلو با تن ماهی برای 4 نفر

مواد لازم جهت تهیه عدس پلو با تن ماهی

عدس 1 لیوان
برنج 3 لیوان
تن ماهی 1 قوطی
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد
کشمش نصف لیوان
زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور پخت عدس پلو با تن ماهی

طرز تهیه : عدس ها را از شب قبل در آب ولرم خیس کنید. عدس ها را باچند لیوان اب داخل قابلمه بریزید و بپزید تا آب عدس تمام شود ( دقت کنید که عدس باید بپزد اما له نشود ).
پیاز و سیرها را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس ماهی و عدس را به ان اضافه کنید و کمی تفت دهید ، کمی زردچوبه و نمک و فلفل اضافه کنید و از روی حرارت بردارید .

برنج را 30 دقیقه قبل از پخت در مقداری اب و نمک خیس دهید. سپس با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با اب ولرم ابکشی کنید ( برنج را زمانی ابکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف ان نرم و مغز ان کمی خام باشد ).
ته قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه قرار دهید ( نان لواش یا برش سیب زمینی ) و یک لایه برنج روی ته دیگ ها بریزید . روی لایه برنج مخلوط ماهی و عدس بریزید و به همین صورت لایه لایه قابلمه را پر کنید. حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند ،سپس حرارت را کم کنید و 1 لیوان مخلوط اب و نمک و روغن روی برنج بدهید و بگذارید برنج دم بکشد. سپس عدس پلو را در ظرف بکشید و با کشمش سرخ شده تزئین و سرو کنید.
نکته : بجای تن ماهی از ماهی هم میتوانید استفاده کنید ، استفاده از کشمش اجباری نیست و سلیقه ای میباشد ، همچنین اگر بوی سیر را دوست ندارید میتوانید سیر را نیز حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید