طرز تهیه مافین قهوه و شکلات برای 8 نفر

مواد لازم جهت تهیه مافین قهوه و شکلات

آرد 1 و 1/2 لیوان
شکر 1 و 1/2 لیوان
کره 170 گرم
پودر قهوه 2 قاشق چایخوری
جوش شیرین 1 و 1/2 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1/2 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
خامه ترش یا ماست 1/2 لیوان
نمک 1/2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل چند قطره

دستور پخت مافین قهوه و شکلات

طرز تهیه : پودر قهوه را با 3/4 لیوان آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید ، پس از اینکه به جوش آمد از روی حرارت بردارید و پودر کاکائو و کره را به آن اضافه و مخلوط کنید ( میتوانید به جای کره از 3/4 لیوان روغن جامد ذوب شده استفاده کنید ).
آرد ، شکر ، جوش شیرین و نمک را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس سس قهوه و شکلات را به آن اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود.
تخم مرغ ها ، اسانس وانیل ، خامه ترش یا ماست را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، سپس این مواد را به مایه شکلاتی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود ( تا اندازه ای هم بزنید که مواد مخلوط شوند ).
به اندازه 3/4 هر قالب از مایه کیک بریزید و به مدت 15 – 20 دقیقه درون فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید.
پس از اینکه کیک ها اماده شد از فر خارج کنید و اجازه دهید کیک ها خنک شوند سپس با خامه ، شکلات ذوب شده و تزیین و سرو کنید.
نکته ها : میتوانید مقدار کاکائو و قهوه کیک را بنابر سلیقه تان کمتر یا بیشتر کنید ، میتوانید از به جای قهوه از نسکافه هم استفاده کنید ، در صورت تمایل میتوانید مقداری گردوی خرد شده داخل مایه کیک بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید