طرز تهیه ژلو کیک هندوانه برای 6 نفر

مواد لازم جهت تهیه ژلو کیک هندوانه

پودر ژله هندوانه 100 گرم
آرد 2 لیوان
شکر 1 لیوان
تخم مرغ 4 عدد
روغن 1 لیوان
آب هندوانه یا آب میوه 1/2 لیوان
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری
شکلات چیپسی مقداری
خامه فرم گرفته یا باتر کرم مقدار لازم
رنگ خوراکی مقدار لازم

دستور پخت ژلو کیک هندوانه

طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، شکر و تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بریزید و چند دقیقه با همزن بزنید تا شکر حل شود سپس آب هندوانه و روغن را کم کم به مواد اضافه و مخلوط کنید.
آرد ، پودر ژله ، بکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط و کم کم به مواد دیگر اضافه و با قاشق مخلوط کنید ( زیاد هم نزنید ، فقط تا حدی که مواد مخلوط شوند کافی است ).
ته قالب کیک کاغذ روغنی بیندازید ، مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 30 – 40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد ( پس از 30 دقیقه کیک را چک کنید ).
کیک را از فر خارج کنید و پس از اینکه خنک شد از وسط به دو قسمت برش بزنید ، خامه یا باتر کرم را با رنگ خوراکی قرمز رنگ کنید ، روی لایه اول مقداری خامه یا باتر کرم قرمز بریزید و پخش کنید و روی آن مقداری شکلات چیپسی بپاشید و لایه دوم را قرار دهید.
مقداری خامه یا باتر کرم را با رنگ های قرمز و سبز رنگ کنید و کیک را با آن پوشش دهید ، در پایان مقداری چیپس شکلاتی خرد شده را روی سطح کیک بریزید ، کیک را در یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس سرو کنید.
نکته ها : میتوانید به جای آب هندوانه از آب میوه یا شیر استفاده کنید ، در صورتی که ژله هندوانه در دسترس ندارید از ژله با رنگ های مشابه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید