طرز تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی برای 8 نفر

مواد لازم جهت تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی

مرغ چرخ شده 1 کیلو
پیاز 2 عدد
زعفران دم کرده غلیظ 1/4 لیوان
آرد سوخاری مقدار لازم
کره مقدار لازم
نمک و فلفل مقدار لازم

دستور پخت کباب کوبیده مرغ زعفرانی

طرز تهیه : مرغ را 2 بار چرخ کنید و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند ( یخ زدن باعث بهتر شدن بافت کوبیده میشود ). پس از یخ زدن مرغ چرخ شده را از فریزر خارج کنید و کناری قرار دهید تا یخ مرغ باز شود ( آب اضافی مرغ را دور بریزید ).
پیازها را ریز رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. پیاز رنده شده آب گرفته را با مرغ چرخ شده ، نمک و فلفل مخلوط کنید ، خوب ورز دهید تا مایه کباب یکدست و منسجم شود. سپس مایه کباب را 4 – 2 ساعت داخل یخچال استراحت دهید ، پس از استراحت اگر مایه کباب شل بود میتوانید 1 قاشق غذاخوری آرد سوخاری به آن اضافه کنید تا بتوانید با دست به مایه کباب شکل دهید.
کباب ها را به سیخ بکشید و با قلمو زعفران دم کرده را روی کباب ها بزنید. سپس روی حرارت ملایم ذغال قرار دهید و آرام باد بزنید تا کباب خودش را بگیرد ( در زمان کباب شدن مقداری کره را با قلمو روی کباب مرغ بزنید تا کباب خشک نشود و لذیذتر باشد ) سپس همراه با برنج زعفرانی ، گوجه کبابی ، پیاز و جعفری سرو کنید.
میتوانید به جای ذغال کباب را داخل فر تهیه کنید. فر را با بیشترین درجه حرارت روشن کنید ، ته سینی فر را کمی چرب کنید و کباب ها را روی سینی قرار دهید ، هر 5 دقیقه کباب ها را پشت و رو کنید تا زمانی که کباب کوبیده مرغ آماده سرو شود.

دیدگاهتان را بنویسید